sâmbătă, 16 octombrie 2010

Regulile curãteniei Şi îmbrãcãrii în straie frumoase

Regulile curãteniei Şi îmbrãcãrii în straie frumoase
Înainte de a se interesa de podoabe şi de înfãtişareafrumoasã, Islamul a acordat o atentie şi mai mare curãteniei, cãci ea este bazaoricãrei podoabe frumoase şi oricãrei înfãtişãri frumoase. S-a relatat cãTrimisul lui Allah - Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! - a zis:"Fiti curati, fiindcã Islamul este curat!" şi: "Curãtenia cheamãla credintã, iar credinta împreunã cu stãpânul ei se vor afla în Rai". Profetul- Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! - a îndemnat la curãtenia veşmintelorşi la curãtenia trupurilor, la curãtenia caselor şi la curãtenia drumurilor şia acordat o atentie deosebitã curãteniei dintilor, curãteniei mâinilor şi curãtenieicapului. Acesta nu este un lucru ciudat într-o religie care a fãcut dinpurificare (taharet) cheia pentru prima dintre actele sale de cult, adicãRugãciunea. Rugãciunea musulmanului nu va fi primitã decât dacã trupul sãu vafi curat, dacã veşmintele sale vor fi curate, dacã locul în care se roagã va ficurat şi toate acestea pe lângã curãtenia impusã pentru întregul trup saupentru membrele lui expuse contactului cu prafuri, cunoscute în Islam cu numelede ablutiune ritualã sau majorã (ghusul) şi ablutiunea pentru Rugãciune(wudu'). Dacã mediul arab cu modul lui de viatã beduin, în deşert, îi tenta pe locuitoriisãi sau pe cei mai multi dintre ei sã neglijeze curãtenia, Profetul - Allahsã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! - i-a îndrumat şi i-a sfãtuit pânã ce a ajunssã-i ridice pe ei de la stadiul vietii beduine la viata sedentarã şi lacuratenie.
Islamul le-a interzisbãrbatilor douã tipuri de podoabe, pe care le-a îngãduit numai femeilor:podoabele confectionate din aur pur sau din aur care reprezintã cea mai mareparte a aliajului şi veşmintele confectionate din mãtase curatã sau în careaceasta reprezintã cea mai mare parte într-un amestec. S-a relatat cã Ali binabi Talib - Allah sã-l binevesteascã! - a zis: Profetul - Allah sã-l binecuvântezeşi sã-l miluiascã! - a luat în mâna dreaptã mãtase şi în mâna stângã aur şi a zis apoi: "Acestea douã suntoprite bãrbatilor din comunitatea mea!" 
Iar despre califul Omar, bin al- Khattab s-a relatat cã azis: L-am auzit pe Profet - Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! -zicând: "Nu îmbrãcati [straie] de mãtase! Cel care le va îmbrãca înaceastã lume nu va avea parte de ele în Lumea de Apoi!" şi a mai zisProfetul - Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! - referindu- se la veşmintelede mãtase: "Acelea sunt veşminte ale celor vrednici de ocarã!" Când avãzut un inel de aur pe degetul unui bãrbat i l-a smuls şi l-a aruncat, zicând:"Unul dintre voi se îndreaptã spre tãciunele aprins pentru a-l lua înmânã". Dupã ce s-a îndepãrtat Trimisul lui Allah - Allah sã-l binecuvântezeşi sã-l miluiascã! -, i-au zis bãrbatului: Ia-ti inelul şi foloseşte-l! Însã ela rãspuns: Nu, jur pe Allah! Nu-l voi lua, dupã ce l-a aruncat Trimisul lui Allah- Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! Alãturi de inel, mai vedem la ceiînstãriti stilouri de aur, ceasuri de aur, brichete de aur, tabachere de aur,port-tigarete de aur etc. În schimb, Profetul - Allah sã-l binecuvânteze şisã-l miluiascã! - a îngãduit purtarea inelelor de argint de cãtre bãrbati. Al-Bukharia relatat cã Ibn Omar a zis: Trimisul lui Allah - Allah sã-l binecuvânteze şisã-l miluiascã! - şi-a luat o pecete - de forma unui inel - fãcutã din argint şia purtat-o pe deget. Apoi l-a purtat Abu Bakr, apoi l-a purtat Omar, apoi l-apurtat Osman, pânã când a cãzut în putul Aris. Cât priveşte celelalte metale, aşacum sunt fierul şi altele, nu existã nici o prescriptie autenticã destinatã sãle interzicã.
 Cum bãrbatilor le-a interzis aurul şi mãtasea, tot astfelle-a interzis tuturor - bãrbati sau femei, deopotrivã - folosirea vaselor deaur şi argint. În plus, existã şi un considerent economic care are şi elgreutatea lui: aurul este acoperirea banilor în întreaga lume şi nu se cuvineca el sã fie folosit pentru confectionarea de vase sau podoabe pentru bãrbati.

Explicatia permiterii folosirii aurului şi mãtãsii de cãtrefemei.

Femeile au fost exceptate de la aceastã prescriptie,respectându-se specificul femeii şi feminitãtii ei şi dragostea ei naturalãpentru podoabe, dar cu conditia ca prin împodobire sã nu urmãreascã ispitireabãrbatilor şi stârnirea poftelor. Într-un hadis se relateazã: "Oricefemeie care se parfumeazã şi trece pe lângã un grup [de bãrbati] pentru ca eisã-i simtã parfumul este o târfã". Allah Preaînaltul a grãit,prevenindu-le pe femei: “Şi sã nu loveascã cu picioarele lor astfel încât sã seafle ce podoabe ascund ele!” (An - Nur: 31)

Îmbrãcãmintea femeii musulmane

Islamul a interzis femeii sã poarte veşminte transparente,care permit sã se vadã trupul de sub ele, precum şi veşmintele care permit sãse vadã contururile trupului şi cu deosebire locurile ispititoare, cum suntsânii, şoldurile, pulpele etc.
În Sahih se relateazã cã Abu Hurayra a spus: Trimisul luiAllah – Allah sã-l binecuvânteze şi sã-l miluiascã! - a zis: "Nu am vãzutdouã soiuri dintre oaspetii Focului: un neam care au nişte bice asemeneacozilor de vaci cu care-i lovesc pe oameni1 şi nişte femei îmbrãcate, dargoale, ispititoare, care se mlãdiazã, cu capetele aplecate ca nişte cocoaşe de cãmile,care nu vor intra în Rai şi nu-i vor simti mirosul.


YUSUF AL-QARDAWI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...